Schermafbeelding 2019-01-24 om 08.57.06

We are Virgil. Nice to meet you!

Vandaag is het zover! Het online videoproductiehuis Virgil wordt gelanceerd en daarmee ook maandelijkse blogposts waarmee we ons richten op DIY-filmmakers. Als service voor videomarketing willen we een online community met tips & tricks voor filmmakers opbouwen.

Maar wat doen we concreet? Dat leggen we hieronder graag uit. Virgil creëert social video’s als efficiënte markting tool: van strategie, over productie tot de distributie voor en via social media. Maar we maken niet zomaar video’s. Elke video belooft een authentiek en eerlijk verhaal. Verhalen die je wegblazen en die je online te weinig tegenkomt.

Alles gebeurt vanuit het Meetdistrict in de Ghelamco Arena in Gent. Hier gidst een jong, ambitieus en professioneel team klanten naar dé juiste invulling van een videomarketing campagne. Zo’n campagne is heel belangrijk omdat vandaag alles rond video draait.

Steeds meer bedrijven gebruiken video dan ook als tool om aan inbound marketing te doen, hun service of product in de schijnwerpers te zetten of informatie te geven. Maar dat levert niet altijd het verhoopte resultaat op.

The perfect balance, Hanne
Ode to curves - PrimaDonna

Veel bedrijven zien video nog steeds als televisie. Maar dat zijn twee verschillende werelden. De manier en insteek waarmee je die producten maakt om te adverteren, is totaal verschillend. Daar loopt het al vaak mis. Virgil wil die trend doorbreken en hoeft niet ver te zoeken naar dé oplossing.

Thibeau De Vos, executive producer

Gids

Via cinematografische beeldvoering, authenticiteit en storytelling geeft Virgil video’s het karakter en de emotie die het nodig heeft om het bekijken waard te zijn op social media. We willen dé wegwijzer zijn doorheen echte verhalen van dromen, passie, vreugde en verdriet. Dit alles verteld door de mensen zelf of vanuit een innovatief, creatief concept.

Illuminate your story. Dat is onze slagzin voor elke productie. We willen inzetten op verhalen. Verhalen die je wil bekijken met goesting en dus niet omdat het moet. Alles wat we maken moet een valuable story hebben omdat het anders verloren gaat in de digitale sociale media wereld.

Showreel Virgil

Pioneers

Virgil gaat dan ook verder dan enkel de productie van authentieke story video’s. Of het nu gaat om video’s van 10 minuten of 30 seconden, Virgil weet via uitgekiende digital marketing tools voor elke video verhalen te vinden om de geschikte doelgroepen te bereiken.

Wie vandaag op een professioneel doordachte manier met social video begint, is een pioneer. En daarin willen wij een gidsende partner zijn. Onze kennis delen we graag met jullie in blogposts die je zeer binnenkort op onze site en op Facebook kan lezen.

Extrema Outdoor - Desperados

Comments are closed.