Schermafbeelding 2019-02-18 om 16.26.05

House of Virgil: Sport Vlaanderen case study

Sport Vlaanderen heeft al jaren een missie: heel Vlaanderen warm maken om zelf te sporten door sport op een positieve manier te ondersteunen. Sinds de zomer van 2018 doen ze dat met behulp van social video.

Virgil produceert een jaar lang alle video content voor de social pagina’s van Sport Vlaanderen, binnen volgende campagnes: topsport, #sportersbelevenmeer en de sportkampen.

Kwalitatieve video’s, storytelling content en een continue, herkenbare identiteit voor Sport Vlaanderen, is het resultaat.

In 2018 mocht de tak topsport binnen Sport Vlaanderen 20 kaarsjes uitblazen. Sport Vlaanderen’s ondersteunende diensten zijn de stille vennoot van vele topsport successen.

Deze verschillende diensten wou Sport Vlaanderen nog eens in the picture zetten met social video. Loopbaanbegeleiding, topsportstatuut, F-statuut,… diensten die niet zo zeer tot de verbeelding spreken.

Daarom besloot Virgil in samenwerking met Sport Vlaanderen om 8 persoonlijke verhalen te brengen. 8 verhalen van (top)sporters waarvoor een van de services van Sport Vlaanderen, het verschil maakte.

Emma Plasschaert, Thibaut Courtois, Abdi Bashir, Julie Croquette, Sam Van Rossom, Hanne Peeters, Gella Vandecaveye en de Red Panthers vertelden hun verhaal voor Virgil’s lens.

Sporters beleven meer. Punt. Sport Vlaanderen zet sterk in op de wijde verspreiding van alle vormen van sport in het Vlaamse gewest. Onder de #sportersbelevenmeer huizen dan ook meerdere campagnes.

De activatie van sport in lokale gemeenten bijvoorbeeld. Virgil was aanwezig op maar liefst 23 lokale evenementen het voorbije half jaar.

Begin 2019 werd de campagne ‘Menens met de goede voornemens’ gelanceerd om, jawel, je goede sportvoornemens te volbrengen in 2019. Hiervoor creëerde we enkele tutorials met coach Patty. De tutorials tonen ‘volhouders’ hoe ze op een simpele maar efficiënte manier thuis hun lichaam kunnen verzorgen met spierversterkende oefeningen.

Naast bovenstaande campagnes, werkte Virgil voorbije zomer ook op de campagne ‘Sportkampen’. De meer dan 100 sportkampen in tientallen verschillende sporttakken zijn vanzelfsprekend zeer belangrijk voor de organisatie. “Professionele begeleiding, voor iedereen, gecombineerd met een zeer grote dosis fun”, dat zijn de troeven van Sport Vlaanderen’s sportkampen. Het klonk Virgil als muziek in de oren.

Ten slotte proberen we met Virgil altijd zo actueel mogelijk te produceren. Actuele video content zorgt steevast voor een grote impact op social media. Toen Nina Derwael het sportjuweel won, grepen we onze kans om zo’n impactvolle video in elkaar te boksen.

In 2019 volgt nog meer van al het bovenstaande. De campagne #sportersbelevenmeer wordt verdergezet met een nieuw type productie en voor topsport komt er een portretreeks aan met serieuze kleppers. Stay tuned!

Comments are closed.